Szeretne viszonylag rövid idő alatt rendkívül hatékony útdíjrendszert kiépíteni? Szeretné csökkenteni a beruházási és üzemeltetési költségeket, javítani az ellenőrzési folyamatokon?
Véleményünk szerint világszerte négy útdíjrendszer modell terjedt el. Néha a modellek kevertek (hibrid típusúak), vagy azokat új funkciókkal egészítik ki, hogy automatizálják a folyamatokat.
Azonban az üzemeltetési modell, az ellenőrzési folyamatok és a használt technológia tekintetében a legtöbb útdíjrendszer négy fő típusba sorolható:
- Toll Plaza alapú modell (fizetőkapus modell)
- A Dedikált Rövid Hatótávolságú Kommunikációs Technológián (DSRC) alapuló modell
- A Globális Navigációs Műholdrendszer Technológián (GNSS) alapuló modell
- A mi Toll-Go modellünk
Kattintson ide további információért
Minden típusnak vannak előnyei és hátrányai. A mi modellünk azonban egyedülálló, mert
- Kisebb beruházásra van szükség, az előző három modellhez képest: nem igényel hatalmas útmenti infrastruktúrát
- Kisebb üzemeltetési költségre van szüksége az előző három modellhez képest
- Bármelyik úton használható
- Az előző három modellhez képest sokkal gyorsabban épülhet ki (magyar példa: 2,5 hónap alatt 6500 km-en)
- Szabad áramlású (Free-flow) és megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer
- Különleges környezetet teremt, ahol a magáncégek és az állami szektor együttműködnek. Különböző résztvevők vannak, így van verseny is.
A technológia speciális fizetős zónák kialakítására is használható városokban, kerületekben és speciális övezetekben